CUP i EUiA del vendrell denuncien l'Ajuntament davant el Síndic de Greuges per la manca de transparència amb la taxa de guals

Entre els mesos de març i juny d’aquest any, la CUP i EUiA del Vendrell sol·licitaren diverses dades sobre l’aplicació de la taxa de guals. A través de dues instàncies es reclamava al consistori una còpia de l’informe que s’havia realitzat per dur a terme el recompte de guals del terme municipal, així com informació sobre l’empresa que l’havia realitzat, quin procés de selecció s’havia adoptat per escollir l’empresa i el cost de l’esmentat informe. A la segona instància que es presentà es sol·licitaven les dades sobre els ingressos derivats del cobrament de la taxa de guals que l’Ajuntament havia percebut al llarg dels últims cinc anys, així com la despesa del consistori en matèria d’arranjament i millora de les voreres.

El passat 11 de juny, davant la manca de resposta envers la demanda d’informació, la CUP i EUiA es reuniren amb Martí Carnicer, l’alcalde del municipi, per tal de tornar a sol·licitar les dades esmentades i denunciar la manca de resposta. Al llarg d’aquesta trobada, el batlle es comprometé a facilitar la informació, però, a dia d’avui, aquest compromís encara no s’ha fet realitat.

Donats aquests fets, des d’EUiA i la CUP del Vendrell considerem que a l’Ajuntament del Vendrell existeix una preocupant manca de transparència que dificulta l’accés de la ciutadania a una informació que, entenem, hauria de ser pública. Per aquest motiu, hem enviat una carta al Síndic de Greuges descrivint els fets exposats anteriorment amb l’objectiu de forçar l’entrega de les dades sol·licitades.

A més, també anunciem que al llarg de les següents setmanes es duran a terme diverses accions destinades a pressionar el consistori i donar a conèixer aquesta mostra flagrant de manca de transparència.