Donem suport a la nostra pagesia

El passat dissabte 24 d'octubre, els pagesos del Camp de Tarragona van ampliar la llista dels col·lectius afectats per la política del tripartit: repressió ferotge cap a tot tipus de crítica política i social al carrer.

Unió de Pagesos va dur a terme una protesta davant la seu del Departament d'Agricultura a Reus, per denunciar -un cop mes- la situació insostenible del sector agrari. L'única resposta que van rebre per part dels representants polítics van ser càrregues policials, cops de porra i detencions arbitràries. (...)

No és la primera vegada, ni molt menys, que els pagesos surten al carrer davant la crisi de preus que viu el sector. Aquest cop, amb l'afegit de la crisi econòmica que pateix la nostra societat i gràcies a l'inacció de la classe política, acaba afectant, de forma més greu, als sectors més vulnerables.

Els pagesos denuncien que el govern català i espanyol no han fet res per canviar la situació del sector agrari i que s'han incomplert les promeses d'ajuda econòmica. A més, denuncien les pràctiques il·legals en matèria de consum i competència de les grans cadenes de distribució i de l'Agro-indústria.

Les polítiques agràries han anat destinades des de fa masses anys a afavorir els grans grups empresarials de comercialització, imposant uns preus ridículs als pagesos i ells s'emporten uns grans beneficis; mentre els petits productos malden per sortir endavant. Aquest és el model que defensen els nostres representants polítics, alhora que dificulten i menyspreen les alternatives basades en l'agricultura sostenible, de proximitat i ecològica, com han demostrat, per exemple, rebutjant la ILP sobre els Transgènics impulsada pel col·lectiu "Som lo que sembrem".

Des de la CUP del Vendrell ens solidaritzem amb els afectats per la violència repressiva, i demanem la dimissió dels responsables polítics: Joan Saura, Conseller d'Interior, Xavier Sabaté, Delegat de la Generalitat a Tarragona i el Conseller d'Agricultura, Joaquim Llena. Exigim la fi de la situació d'abandonament i manca de suport al camp dels Països Catalans i reivindiquem un canvi de model agrari que prioritzi l'agricultura de proximitat, ecològica i sostenible per sobre dels beneficis econòmics.

Joan Caralt Escamilla

CUP EL VENDRELL