El Casal Popular Joan Mallofré és el nou espai dels moviments socials i el teixit associatiu vendrellenc

El passat 10 d’octubre, es va celebrar la inauguració del Casal Popular Joan Mallofré, del Vendrell. Aquest nou espai, impulsat pel nucli local de la CUP, pretén esdevenir un punt de referència de l’esquerra alternativa del municipi, així com un espai al servei dels moviments socials, les entitats, i totes aquelles persones que vulguin desenvolupar projectes que contribueixin a la millora de la nostra vila o al foment de la ciutadania activa.

Els actes de la inauguració començaren a les sis de la tarda, moment en el qual el grup d’animació infantil “Els Somiatruites” transportaren a petits i grans a un món de pirates i aventures. Una vegada acabat l’espectacle, es donà pas a la presentació del casal, que comptà amb les intervencions de Ruben Suan, militant de la CUP i regidor de la candidatura unitària Som Poble, i Eulàlia Reguant, diputada electa per la CUP al Parlament de Catalunya.

El regidor vendrellenc volgué destacar la lluita de totes aquelles persones que, al llarg de la història, han transportat la flama de la justícia i la llibertat fins als nostres dies, homes i dones dels quals, a dia d’avui, ens sentim hereus. Al llarg de la seva intervenció també explicà el significat del nom del casal, anomenat Joan Mallofré en homenatge a un jove vendrellenc militant del POUM que, una vegada acabà la Guerra Civil, es veié obligat a exiliar-se a França, on fou partícip de la resistència contra el nazisme. Una vegada l’exèrcit alemany penetrà a França, Joan Mallofré fou detingut i transportat al camp de concentració de Mauthausen. És doncs, un exemple de lluita i sacrifici al qual, des de la CUP volem retre el nostre humil homenatge.

Eulàlia Reguant, per la seva banda, va parlar sobre la importància de seguir teixint la xarxa de casals i ateneus al llarg dels Països Catalans, com espais de dinamització d’activitats i conscienciació política. També féu referència al context polític derivat de les eleccions autonòmiques del passat 27 de setembre, en el qual la CUP està cridada a jugar-hi un paper decisiu.

Una vegada finalitzades les intervencions, els membres d’Arran El Vendrell van llegir un comunicat de denúncia, a causa de les agressions feixistes que, al llarg d’aquella setmana, havia patit l’Ateneu Popular La Trinxera, local gestionat per l’organització juvenil de l’Esquerra Independentista.

Cap a les 20.30h, la Fera Ferotge amenitzà la vetllada amb un recull de versions de les cançons més destacades d’Ovidi Montllor, cantautor valencià de referència, del qual aquest any es commemoren els 20 anys de la seva mort.

La inauguració del nou casal popular finalitzà amb fideuà per a tothom i una petita actuació musical per a tancar una jornada. Més de 200 persones s’acostaren al llarg de la tarda – vespre, tant per assistir a l’acte com simplement per donar un cop d’ull al nou casal. Des de la CUP del Vendrell entenem que els actes d’inauguració van ser tot un èxit, però som conscients que encara queda molta feina per fer, una feina que afrontarem amb la màxima il·lusió, sabedors que estem construint un espai que pot esdevenir útil i necessari pel nostre municipi.

El passat 10 d’octubre, es va celebrar la inauguració del Casal Popular Joan Mallofré, del Vendrell. Aquest nou espai, impulsat pel nucli local de la CUP, pretén esdevenir un punt de referència de l’esquerra alternativa del municipi, així com un espai al servei dels moviments socials i les entitats.