El ple del Vendrell aprova l'arribada de refugiats

Els únics vots en contra de la moció han estat per per part de Plataforma x Catalunya

Des de Som Poble es va entregar a l'equip de govern una placa franquista per reclamar la retirada de la simbologia feixista del municipi.

Després de tres mesos sense sessions, el primer ple ordinari del nou mandat del Vendrell es va dur a terme el passat dijous 1 d'octubre. Tot seguit es mostren les temàtiques més destacades:

• S'ha aprovat l'acollida de refugiats amb tots els vots a favor exepte els tres de Plataforma x Catalunya

• La moció presentada per Som Poble en la qual es dóna suport i es demana davant la Generalitat de Catalunya i la Fiscalia l'absolució dels 3 del Vendrell a estat aprovada per unanimitat

• L'equip de govern s'ha compromès a retirar la simbologia franquista després que Rubén Suan, del grup municipal de Som Poble, fes entrega d'una de les plaques que encara estan presents al municipi. Des del 2010 que s'incompleix l'acord de retirada

• ERC, CRC i Som Poble han presentat una moció conjunta per efectuar l'adhesió del municipi a la l'Associació de Municipis per la Independència. Aquesta, però, ha estat rebutjada amb 9 vots a favor (SP, CDC, ERC i Camil·la Barnadas i Rafel Gosálvez del PSC), 10 en contra (PxC, C's, PP i SSP) i dues abstencions per part de Martí Carnicer i Kenneth Martínez del PSC

• A més, s'ha aprovat el compte general del consistori per a l'exercici de 2014, la creació del comitè auditor ciutadà per al control directe de les polítiques municipals malgrat tot, però, ha estat desestimada la proposta de creació d'una auditoria ciutadana del deute