La CUP del Vendrell no participarà a l'acte organitzat per l'Observatori de la Convivència degut la presència de PxC

Dimarts de la darrera setmana vam rebre un correu electrònic del senyor Jaume Domingo, regidor de Convivència de l’Ajuntament del Vendrell. Mitjançant aquest mail es informaven que havien posat en funcionament l’Observatori de la Convivència, i ens convocaven a un taller participatiu de diagnosi que se celebrarà avui, dia 26 de novembre, a les 19h al Centre Cívic l’Estació.

Tal com ens informen en aquest correu, aquest primer taller es durà a terme amb la participació dels diferents partits polítics que es van presentar a les eleccions municipals de 2011. A més a més, tal com es pot veure a l’encapçalament del mail, també s’ha convidat a participar a la xenòfoba PxC.

Davant d’això des de l’assemblea local de CUP del Vendrell hem decidit NO participar en aquest acte pels següents motius:

- És una vergonya que un Observatori de la Convivència, l’objectiu principal del qual hauria de ser treballar en favor de la mateixa, convidi a participar un partit indiscutiblement racista i feixista com PxC. És com convidar un piròman a un grup de treball per preparar un pla antiincendis.

- PxC, des de la seva aparició a la vila ja fa més de 10 anys, s’ha dedicat a dinamitar la convivència de forma sistemàtica, mitjançant les mentides i la demagògia, buscant l’enfrontament entre la població immigrant i la suposadament autòctona, amb l’objectiu d’aconseguir benefici electoral. Per tant, és un dels principals factors, amb altres, de la degradació de la mateixa.

- Entenem, per tant, que davant de la problemàtica de la convivència, que és innegable que existeix, PxC no pot formar part de la solució ja que forma part del problema. En aquesta qüestió l’Ajuntament del Vendrell ha de deixar de ser políticament correcte per ser políticament valent.

- Les anteriors eleccions municipals, realitzades fa tres anys i mig, van tornar a reflectir un nou augment de vots de la ultradretana PxC. Aquest fet va ser decisiu per tal que es formés el govern quatripartit (PSC, CiU, PP i ERC) amb la suposada de premissa d’aïllar el partit xenòfob i treballar per la convivència. Per tant, que es convoqui aquest grup de treball a sis mesos vista de les properes eleccions municipals, i davant la immobilitat patent que ha caracteritzat a l’equip de govern durant aquesta legislatura en aquesta qüestió, entenem que tot plegat només respon a un intent de rentat de cara amb objectius bàsicament electoralistes.

Per la CUP del Vendrell la convivència no és negocia i per tant, no participarem de cap acte sobre aquesta qüestió on hi participi, o es convidi a participar, a organitzacions racistes i feixistes com PxC.