La CUP del Vendrell presenta al·legacions al Reglament Orgànic Municipal (ROM)

El passat 23 de juliol entrava en exposició pública el Reglament Orgànic Municipal, aprovat inicialment per l'equip de govern, al pel del passat dia 17 de juliol. Aquest reglament, present des de fa temps a molts dels ajuntament catalans, és un instrument que regula el règim organitzatiu de l'Ajuntament i dels seus òrgans.

La publicació al Butlletí Oficial de la Província de Tarragona obria un termini de 30 dies on  qualsevol persona podia consultar el text i presentar esmenes. És en aquest sentit que la candidatura independentista ha presentat un plec d'al·legacions.

La CUP vendrellenca ha celebrat l'aprovació d'aquesta eina però lamenta que no s'hagi fet cap referència a la participació ciutadana. És en aquest sentit que es dirigeixen les al·legacions presentades. Per una banda demanen que la ciutadania i les entitats que ho sol·licitin, puguin rebre les convocatòries i ordres del dia dels Plens amb la mateixa antelació que els regidors i regidores. De la mateixa manera, sol·liciten que els ciutadans i ciutadanes puguin consultar la documentació relativa als diferents assumptes a tractar als plens, així com obtenir-ne una còpia.

En altres municipis, aquest reglament, deixa oberta la possibilitat a que el públic pugui participar als Plens podent realitzar precs i preguntes. L’organització vendrellenca lamenta que el ROM proposat per l'equip de govern no permeti participar a la ciutadania a les reunions del cartipàs municipal. A dia d'avui el fet que el públic assistent podés realitzar precs i preguntes depenia de la voluntat de l'alcalde o alcaldessa de torn, que al finalitzar el Ple es podia decidir en un sentit o en altre.

D’altra banda la CUP ha proposat a través de les seves esmenes, l’eliminació dels punts que volien limitar la participació de l'oposició als plens. El redactat aprovat per l'equip de govern pretén que els grups municipals només puguin realitzar un prec i pregunta per cada regidor o regidora que en formin part, amb un mínim de dos per grup. Des de l’organització independentista han criticat aquesta mesura ja que beneficiarà als partits majoritaris. A més, la CUP vendrellenca considera que aquestes mesures es prenen únicament pensant en la situació actual del consistori vendrellenc, per tal de limitar l'actuació dels cinc representants de PxC.

La CUP considera que la presència del partit racista no pot influir en la redacció d'un document tant important com el ROM, i demana que per davant de tot s'avantposin els interessos dels vendrellencs i vendrellenques. Recorda que qui ara està al govern en un futur pot estar a l'oposició i que entitats que ara no tenen representació, la poden tenir més endavant. La candidatura vendrellenca creu que el ROM s'ha de fer perquè funcioni independentment del color polític dominant a cada legislatura.

Per acabar, l’organització municipalista ha demanat l'eliminació de l'article que fa referència a la possibilitat que, els grups municipals, puguin rebre aportacions econòmiques per part de l'Ajuntament. La CUP del Vendrell considera que les organitzacions polítiques han d'aprendre a finançar-se per elles mateixes, i més tenint en compte la delicada situació econòmica municipal.

Altres de les esmenes es dediquen a corregir errors puntuals i a millorar el redactat d'alguns dels articles.