La CUP es solidaritza amb els sindicalistes andalusos que van “ expropiar” un supermercat Mercadona

La Candidatura d’Unitat Popular, es va solidaritzar ahir amb els sindicalistes del SAT (Sindicato Andaluz de Trabajadores) detinguts i identificats per “assaltar” un supermercat Mercadona d’on es van emportar productes bàsics per a famílies necessitades en el marc d’una acció reivindicativa. I és que, mentre es llença el “menjar sobrer”, hi ha famílies que no tenen res. A casa nostra, ja fa temps que s’estan duent a terme accions i propostes per alleugerir aquestes situacions. Les CUP de Vic i Girona per exemple, han tirat endavant campanyes per denunciar com es llença menjar en bon estat mentre hi ha un nombre important de famílies que ho estan passant malament. No obstant als dos municipis, els respectius governs locals de CiU han volgut negar la major afirmant que a les seves ciutats “això no passava”.

La CUP considera que és una broma de mal gust que es titlli de brètols o lladres als sindicalistes que van protagonitzar aquesta acció. Alhora critica la campanya de criminalització i repressió que evidencia la marcada posició del govern espanyol a favor de les classes dominants. Per altra banda, cal destacar un cop més la doble vara de mesurar que el govern espanyol té pels companys sindicalistes andalusos i pels vertaders lladres i delinqüents, els  banquers i els grans empresaris explotadors.

Amb tot, la CUP es solidaritza amb els sindicalistes andalusos detinguts, identificats i retinguts, igual que es solidaritza amb el poble treballador andalús pel patiment en aquests temps durs. Com va dir un dels protagonistes d’aquesta acció i alcalde de Marinaleda Juan Manuel Sánchez Gordillo “l’expropiació als expropiadors és justa mentre el govern continuï servint els interessos d’una minoria”.