La CUP inicia la recollida d’avals per poder-se presentar el 25N

S’han habilitat desenes de punts de recollida de signatures arreu del Principat, i hi ha centenars de persones mobilitzades.

La formació denuncia l’obligatorietat d’assolir un mínim d’avals com una nova imposició de l’Estat espanyol per limitar la democràcia.

Després que l’Assemblea Nacional de la CUP, celebrada el passat 13 d’octubre a Molins de Rei, aprovés la proposta de presentar una candidatura a les eleccions del 25N, s’ha engegat un intens procés de mobilització per aconseguir l’obtenció dels avals necessaris establerts per la llei electoral per tal de poder concórrer a aquests comicis. En la recollida de signatures hi estan participant centenars de persones, entre militants i simpatitzants de la CUP, així com de la resta d’organitzacions i col·lectius de l’esquerra independentista.

Per això, des d’avui mateix i fins aquest dijous s’han habilitat múltiples punts fixos de recollida de signatures, com també taules itinerants al carrer per facilitar la recollida d’avals. A més de les seus polítiques de la CUP, els casals i ateneus de l’esquerra independentista d’arreu del Principat així com desenes de locals i establiments disposaran de fulls de signatures, en un procés massiu de mobilització que està esdevenint una autèntica demostració de força de la CUP. A les xarxes socials, els punts de recollida es poden consultar a través de l’etiqueta #avalsCUP.

El portaveu de la CUP, Albert Botran, ha confirmat que “la recollida va a bon ritme, i confiem superar el nombre d’avals exigits sense problemes”. El portaveu ha aprofitat per denunciar l’obligatorietat de presentar aquest nombre d’avals en un termini de temps tan breu com “una nova evidència de les limitacions a la democràcia i la participació ciutadana que imposa l’Estat espanyol”, i s’ha mostrat convençut que “malgrat aquests impediments, la CUP serà present a les eleccions del 25N”, per proposar “una nova manera de fer política i per plantar cara als atacs constants contra els drets nacionals i socials del poble català”.

Podeu consultar la llista de espais on es pot signar els avals en aquest esdeveniment
a Facebook https://www.facebook.com/events/241411995984725/