Mocions per fomentar la participació ciutadana

Tal com vam anunciar públicament el dia de la presentació, des de la CUP del Vendrell hem realitzat, i presentat a l'Ajuntament, dues mocions per tal de fomentar la participació ciutadana al nostre municipi.

La primera és una moció sobre la participació en els plens ja que, des de la CUP, considerem molt important que tots i totes els ciutadans i ciutadanaes puguem conèixer els continguts dels plens de l'Ajuntament amb temps suficient per a poder participar activament. (...)

Dins d'aquesta mació demanem que la convocatòria dels plens, amb el seu ordre del dia i contingut corresponents es doni a conèixer amb temps suficients per a que la ciutadania que vulgui, pugui assistir i/o participar en el ple. També demanem que aquestes convocatòries, amb el seu ordre del dia i continguts corresponents, es publiquin a la pàgina web de l'Ajuntament del Vendrell i que es publiciti als mitjans de comunicació locals i comarcals, així com a la RTV El Vendrell, aprofitant també la seva secció d'Infotext.

Per altra banda demanem que es creï una llista de correu amb les entitats i persones que vulguin rebre les convocatòries dels plens, per tal que rebin aquesta informació puntualment, així com que els mateixos plens, es celebrin en un horari adequat per tal de fomentar una major assistència de ciutadans i ciutadanes del municipi.

La segona moció és una que ja vam presentar anteriorment com Alternativa Vendrellenca i és una moció per aprovar una "Ordenança reguladora de les Iniciatives Populars".

Considerem que és molt important que els ciutadans i ciutadanes del Vendrell tinguin una major participació a la vida política del municipi. Entenem que una veritable democràcia participativa no és aquella en que els ciutadans i ciutadanes es limiten a anar a votar cada quatre anys, sinó aquella en la que existeixin mecanismes perquè hi puguin participar activament durant tot l'any.

Creiem que no hi ha major nivell de participació que el fet que tant les entitats, com persones a nivell individual, puguin presentar propostes perquè siguin debatudes als Plens municipals. Aquest fet no fa més que enriquir la vida política del municipi, ja que es poden aprofitar les molt bones propostes que puguin tenir persones i entitats sense cap tipus d'afiliació política, així com de partits sense representació a l'Ajuntament.

Si partim del fet que per poder tenir representació municipal i, per tant, poder aportar mocions al Ple, s'ha d'haver estat votat pel 5% de la gent que va participar a les darreres eleccions municipals, creiem moralment just que entitats i/o persones del municipi puguin presentar les seves mocions si aquestes compten amb el recolzament del 10% de la gent que gaudeixi del dret de sufragi en les eleccions municipals. També s'ha de considerar que aquestes propostes, si aconsegueixen reunir el número de signatures necessàries com per passar a votació en un Ple, no poden ser votades ni defensades per aquells o aquelles que la presenten. D'aquí arribem a la conclusió que només aquelles propostes que rebin suport per part de la ciutadania i a més vulgui ser aprovada en Ple, haurà de ser bona proposta i tenir un bon redactat.

A més a més, en més d'una ocasió hem escoltat declaracions públiques del senyor Benet Jané i Palau, alcalde del nostre municipi, apostant per la participació ciutadana com una de les banderes del seu govern, i creiem que aquesta Ordenança pot ser una bona eina per fomentar aquesta participació.

Podeu consultar el text íntegre de les mocions a l'apartat de documents de la nostra web.