Noves denúncies a militants antifeixistes del Vendrell

El passat dilluns, dia 20 de gener, Joan Caralt i Josep Mañé, militants de la CUP i d'Arran El Vendrell – Col·lectiu La Trinxera, varen declarar davant el jutge degut a dues denúncies interposades per membres de la formació feixista i racista Plataforma per Catalunya (PxC). Hem de recordar que, al llarg dels últims mesos, diversos militants antifeixistes del Vendrell han hagut de respondre davant als jutjats degut a diverses denúncies de PxC. De moment, però, tots els processos tancats han estat favorables als activistes antiracistes.

En aquesta ocasió, la primera de les denúncies fa referència a uns cartells de la formació feixista que, suposadament, varen ser arrencats al llarg de la primera nit de la campanya electoral de les últimes eleccions autonòmiques. La segona denúncia es refereix a un punt informatiu que diversos membres d'UCFR varen posar a la Plaça Nova del Vendrell amb l’objectiu de donar a conèixer els perills del creixement de l’extrema dreta al nostre país, entre els quals es trobaven el Joan i el Josep. Evidentment, part de la informació que hi havia estava destinada a assenyalar a PxC com allò que és, un partit feixista i racista, per la qual cosa se'ls acusa d'un suposat delicte de calúmnies i injúries en campanya electoral.

Hem de recordar que, fa pocs mesos, va ser arxivada una denúncia sense cap mena de fonament que PxC interposà contra aquests mateixos militants. Entenem doncs, com ja hem esmentat en ocasions anteriors, que aquest cúmul de denúncies respon a una estratègia destinada a criminalitzar i silenciar el moviment antifeixista, fet que únicament denota la seva manca d'arguments i de capacitat per fer front a la pressió política de les persones i organitzacions que els hi planten cara.