Presentació de la campanya 'No marxis sense hora, hi tens tot el dret' a l'Hospital del Vendrell

Des de la CUP del Vendrell, el Comitè d’Empresa de l’Hospital i EUiA engeguem la campanya “No marxis sense hora, hi tens tot el dret”.

Amb aquesta campanya es fa una crida als usuaris i usuàries de la sanitat pública a que no abandonin els centres sanitaris sense hora per a la següent visita, prova, intervenció, etc. Es tracta de que la gent no es resigni i accepti que ja els trucaran, sinó que exigeixin el dret a que els donin hora.

La campanya està enfocada cap a la realitat de les llistes d’espera, ja que des de la Generalitat publiquen dades oficials sobre les llistes d’espera que no tenen res a veure amb les dades reals.

Un dels principals motius de la diferència entre les “dades oficials” i les dades reals, és que les llistes d’espera es comptabilitzen des del moment en que l’usuari se li dóna hora per a la seva intervenció, enlloc de comptabilitzar-se des del moment en que el centre de salut determina que és necessària aquesta intervenció. És a dir, en el moment en que el metge diagnostica que un pacient ha de rebre una intervenció, l’usuari sol·licita hora a l’administratiu corresponent, aquest li diu que en aquell moment no hi ha hores disponibles i que ja el trucaran per donar-li l’hora. Des d’aquest moment fins que el truquen poden passar mesos, que no comptabilitzen com a mesos d’espera. Un cop li donen hora encara passen molts mesos més fins que té la visita amb el metge, la prova o la intervenció. Aquest fet pot provocar que determinades usuàries puguin estar anys per rebre una intervenció.

La campanya es basarà en informar als usuaris i usuàries sobre les llistes d’espera i se’ls demanarà que no marxin sense hora o amb un justificant, sinó se’ls facilitarà un formulari per a fer-ne una queixa. Cada setmana realitzarem una parada informativa a l’Hospital del Vendrell, on qualsevol usuari/a podrà informar-se sobre què passa amb les llistes d’espera. També realitzarem la recollida dels diferents casos que hi hagi per ajudar a totes aquelles persones que porten llargs períodes de temps sense hora o a les llistes d’espera per una prova diagnòstica, una intervenció quirúrgica, etc.

Demanem que no marxin sense hora, sinó entren a formar part de la llista prèvia a les llistes d’espera oficials, i això facilita als polítics que ens puguin seguir enganyant. També demanem als usuaris/es que es dirigeixin cap al personal sempre amb respecte i que el personal es posi en el lloc de l’usuari/a i sigui comprensiu.