Presentació del grup de suport, a la candidatura de la CUP-AE, del Baix Penedès

El passsat dilluns 5 de novembre va tenir lloc a Calafell la presentació del Grup de Suport de la CUP al Baix Penedès. La campanya de la CUP-Alternativa d’Esquerres s’està duent a terme amb la participació de grups de suport formats per membres de la candidatura però també per simpatitzants.

Al Baix Penedès el formen militants de la CUP del Vendrell, membres d’altres moviments socials de la comarca, i persones a títol individual. Els pobles on hi ha nuclis de suport són El Vendrell, Calafell, L’Arboç, Llorenç del Penedès i La Bisbal del Penedès.

Per aquest motiu persones de diferents poblacions de la comarca es van aplegar a Calafell per poder dir els motius que els han portat a donar suport a la CUP; d’aquesta manera Arkaitz Iza Pérez del Grup de Suport del Vendrell destacava que “és molt important la feina que està fent la CUP perquè la veu del poble i dels moviments socials arribi al Parlament, apostant per un canvi rotund a favor dels drets nacionals, els drets socials i la democràcia participativa”.

Tanmateix, en José M. Holgado del Grup de Suport de l’Arboç, comentava que “El nostre és un recolzament a la seva proposta  de ruptura democràtica, a una bafarada d’aire fresc que faci  trontollar els fonaments d’un sistema capitalista fraudulent sustentat pels discursos neoliberals d’uns partits i una casta política que li fan el joc, a canvi dels seus privilegis que cada vegada porta més gent a la ruïna social, cultural i econòmica  i que malda per  reduir o eliminar drets que tant i tant han costat d’aconseguir”.  Amb aquesta manera de fer campanya, colze a colze entre militants, simpatitzants i altres col.lectius, la CUP ja treballa en un dels seus objectius: que tothom sigui subjecte actiu de la política amb poder de decisió.

Per això mateix, M. Carme Rafecas del Grup de Suport de Llorenç del Penedès, destacava que “la finalitat principal d’aquests grups de suport no es redueix simplement a que la candidatura obtingui més vots, sinó a estendre una consciència crítica amb la realitat en què vivim, i que els diferents pobles de la comarca es coordinin i la gent participi en els actes sobre temes que l’afecten.”