Presentada la moció per la retirada de la simbologia franquista

Durant aquesta setmana la CUP del Vendrell, i tal com ja vam anunciar amb anterioritat, hem presentat una moció a l’Ajuntament per la retirada de tota la simbologia franquista del terme municipal.

Al maig de 2008 ja vam presentar aquesta moció, rebent el compromís del regidor de CiU, Joan Maria Diu, de realitzar en primer lloc un inventari i aprovar una moció per retirar-les després. Passat un any i mig la realitat és que el consistori vendrellenc ha faltat a la seva paraula i no han fet res de res i és per això que tornem a presentar la moció. Això sí, aquesta vegada no tindrem tanta paciència. (...)

El text de la moció és el següent:

"MOCIÓ PER LA RETIRADA DE TOTA LA SIMBOLOGIA FRANQUISTA DEL TERME MUNICIPAL DEL VENDRELL

Fa més 70 anys que es va produir el cop d'estat contra el govern democràticament escollit de la Segona República Espanyola i que va conduir a una sagnant Guerra Civil i a la instauració de la dictadura del General Franco. Trenta dos anys després del final del règim dictatorial i vint-i-nou des de que es va aprovar la Constitució Espanyola, als nostres carrers encara podem trobar símbols i vestigis que ens recorden aquells anys d'opressió i repressió.

Un exemple són les plaques amb el jou i les fletxes que es poden trobar als habitatges de protecció oficial que es van construir durant la Dictadura, o la placa que commemora la construcció dels habitatges de la carretera de Valls que avui es coneixen com a "casas baratas".

Per tot això creiem important, tal com ja s'ha fet i s'està fent, a altres municipis dels Països Catalans, la retirada de tota la simbologia franquista que resta al terme municipal del Vendrell i és per això que proposem la següent:

MOCIÓ

- Que es realitzi un inventari exhaustiu, en un termini de sis mesos, de tots els símbols i vestigis de la dictadura franquista, que encara perduren a la nostra vila.

- Que es retirin tots aquests símbols que surtin relacionats en aquest inventari, així com substituir els noms de carrers que continguin noms de persones o entitats relacionades amb el franquisme o altres períodes dictatorials.

- Que en el cas de les plaques d'habitatges amb el jou i les fletxes, es faci arribar a la Conselleria de Medi Ambient i Habitatge l'acord de retirada de les mateixes".