Valoració de la CUP i EUiA en relació a la informació publicada per PxC sobre l'informe dels guals

Abans d’ahir es va fer públic, a RTV El Vendrell, un comunicat de premsa del partit racista i feixista PxC, en relació a la informació sobre els guals que les assemblees vendrellenques de la CUP i EUiA porten un any demanant.

Entre d’altres coses PxC informa que ATC-SIG, l’empresa encarregada de realitzar l’informe, és una empresa de l’entorn d’ERC, un dels socis de l’equip de govern, ja que el seu gerent és militant i regidor d’aquesta formació. A més a més, respecte el cost de l’informe, la formació xenòfoba apunta que “es podrien” haver pagat factures fins a un import definitiu de 70.000 €.

Des de la CUP i EUiA s’ha comentat que “és preocupant que després d’un any l’única informació que es faci pública sobre aquest tema vingui donada per una formació amb tan poca credibilitat com PxC”.

Davant aquesta mancança de la formació racista i feixista consideren que, per ara, s’ha d’agafar la informació publicada “amb pinces”, ja que PxC no aporta cap prova amb la que fonamenti la seva denúncia.

Les dues organitzacions vendrellenques consideren que la manca de transparència crònica de l’equip de govern dóna ales a la ultradretana PxC, que fa servir aquesta informació per potenciar el seu discurs populista i demagògic i visualitzar-se com l’única oposició al govern quatripartit.

Des d’EUiA i la CUP han denunciat que entre l’opacitat de l’Ajuntament, i la demagògia i manca de credibilitat de PxC, qui més perd és la ciutadania ja que al final no té manera de saber qui ha fet què, com ho ha fet, ni per quant.

Tanmateix han recordat que en una setmana i mitja venç el termini, acordat amb l’alcalde del Vendrell, d’entrega de tota la informació relacionada amb els guals. Des de les dues formacions d’esquerres s’ha remarcat que, en funció de si aquesta informació acaba arribant o no, i del contingut de la mateixa, valoraran la resposta a donar. Han volgut remarcar, però, que en el cas que el Sr. Carnicer ni compleixi la seva paraula, i no els faci arribar la documentació, la resposta serà contundent. Han volgut deixar clar que no s’aturaran fins que aquesta informació sigui pública.