La CUP del Vendrell decidirà en assemblea oberta part del seu posicionament per les eleccions municipals de 2015

L'assemblea es farà en el marc d'unes Jornades d'Unitat Popular que es realitzaran a final de març. També hi ha una programada un xerrada en la que intervindrà, entre d'altres, en David Fernández, diputat al Parlament de Catalunya per la CUP-AE.

Els propers 28 i 29 de març la CUP del Vendrell organitzarà unes Jornades d'Unitat Popular per tal de continuar creant, des de la base, una unitat popular entorn a la gent, entitats, associacions, etcètera que lluiten per millorar la nostra ciutat. Així ho ha anunciat la formació independentista en una roda de premsa celebrada ahir davant del consistori vendrellenc.

Pere Codina va recordar que durant més de 30 anys la sociovergència s’ha anat tornant al govern municipal, amb el suport del PP en diferents ocasions, el d’ERC ara i inclòs l’extraoficial de PxC.

El militant de la CUP va comentar que “la situació on ens ha portat la sociovergència és de fracàs” i que “fins i tot, davant d’aquest fracàs, s’ha fet l’actual quatripartit (PSC, CiU, PP i ERC), en un intent que no els esquitxi només a ells, i deixant PxC com a única força a l’oposició”. Per la CUP vendrellenca aquest fet “és un error estratègic molt gran”.

L’organització municipalista fonamenta aquest fracàs en diferents punts, entre altres: l’atur altíssim (el Baix Penedès és una de les comarques amb més atur de Catalunya); un 19% de la població necessita ajuts socials; la incapacitat de lligar la gent jove al municipi, quan han d’emigrar fora per tal de buscar una oportunitat; i el brutal endeutament municipal.

La CUP recorda que el deute viu de l’Ajuntament es situa en més de 80 milions d’euros i realitza una comparació amb altres municipis de les comarques tarragonines:

Valls 16.811 milions € de deute 24.649 hab. 682 €/hab.

Vila-seca 17.455 milions € de deute 21.689 hab. 804 €/hab.

Amposta 19.627 milions € de deute 21.511 hab. 912 €/hab.

Salou  24.822 milions € de deute 26.799 hab. 927 €/hab.

Tortosa 54.856 milions € de deute 33.999 hab. 1.613 €/hab.

Torredembarra 24.932 milions € de deute 15.394 hab. 1.623 €/hab.

Cambrils 55.705 milions € de deute 33.279 hab. 1.649 €/hab.

Calafell 46.143 milions € de deute 24.672 hab. 1.870 €/hab.

El Vendrell  85.849 milions € de deute 36.747 hab. 2.336 €/hab.

Davant una situació que la candidatura vendrellenca considera com a “desastre” afirmen que un partit racista com PxC no pot ser l’alternativa i que “El Vendrell ha de despertar i reaccionar”.

Actes de les Jornades d’Unitat Popular

El divendres 28 de març, a les 20h, al Centre Cívic l’Estació del Vendrell, xerrada sobre el projecte de la Unitat Popular. Comptarà amb la participació de Gemma Altarriba, de la CUP del Vendrell, Lu Quintero, regidora a Valls per la CUP, i en David Fernández, diputat al Parlament de Catalunya per la CUP-AE.

El dia 29 de març, a les 18’30h, també al Centre Cívic l’Estació del Vendrell Assemblea Oberta per decidir diferents aspecte de les eleccions municipals de 2015.

- Hem de presentar-nos a les eleccions municipals de 2015?

- Si ens presentem, com ho hem de fer? Sols? En coalició? Si és en coalició, sota quina o quines premisses?

- Què hi hem d’anar a fer a l’Ajuntament? Com s’ha d’estructurar i canalitzar aquesta feina?

En aquest sentit en Rubén Suan considera que “aquest segurament per nosaltres és l’acte més important de les jornades”. Des de la CUP entenen “que canviar la situació actual del municipi no ho poden fer ells per si sols, sinó que es necessita un treball conjunt de totes aquelles persones, entitats i organitzacions que vulguin treballar pel poble”. És per aquest motiu que entenen “que aquestes decisions relacionades a les municipals del proper any no les hem de prendre nosaltres sols, des d’una reunió a porta tancada, sinó de forma oberta i conjuntament amb totes aquelles persones que ho vulguin”.

L’acte serà obert a tothom i en els propers dies l’assemblea local de la CUP anirà donant més detalls sobre la mateixa i com participar-hi.

L’últim acte de les jornades consistirà en un concert en acústic, a l’Ateneu Popular la Trinxera, del grup penedesenc Eina. L’acte serà el mateix dissabte 29 de març a les 23’30h i serà gratuït.