Comunicat de la CUP de Vendrell sobre la proposta de prohibició del niqab i el burka

Als darrers dies hem pogut llegir i escoltar, als diversos mitjans de comunicació locals, comarcals i, fins i tot, nacionals, com CiU del Vendrell ha anunciat públicament la seva intenció de presentar una moció per prohibir l'ús del niqab i el burka a les dependències municipals.

Des de la CUP del Vendrell estem totalment en contra d'aquesta mesura. Entenem que és una acció purament electoralista, sobretot si partim de la dada, feta pública en diversos mitjans de comunicació, que únicament existeixen tres persones al nostre municipi que fan servir alguna d'aquestes peces de vestir. Creiem que ara mateix existeixen punts més importants al nostre municipi que realitzar mocions a la carta i que ara mateix només afecta a tres persones. (...)

A més a més, considerem que prohibir a aquestes persones l'accés a les dependències municipals, només contribuirà a enrarir la convivència al nostre municipi. Com treballarà el consistori per la integració d'aquest col·lectiu si li tanques la porta de les dependències municipals?

Considerem que ara mateix ha començat una competició al Vendrell, entre CiU, PxC i PP, per veure qui fa les propostes més racistes i xenòfobes. Denunciem que el seu objectiu no és altre que barallar-se per la bossa de 2.253 vots xenòfobs que va aconseguir PxC a les eleccions municipals de 2007. Des de la CUP del Vendrell entenem que la postura del grup municipal de CiU i de l'alcalde Benet Jané és una greu irresponsabilitat. Un cop més el senyor Benet Jané prioritza els seus interessos i els del seu partit per sobre dels del nostre poble.

Per nosaltres les persones immigrades que han vingut a viure al nostre municipi han comportat molts beneficis pel municipi i, òbviament, alguns problemes. També tenim clar que amb les prohibicions, persecucions i repressió impulsades pels partits del nostre municipi no solucionarem aquests problemes sinó  que els farem més grans. Considerem que la única via possible és el treball social i que aquesta hauria de ser una prioritat real del nostre consistori i no únicament de paraula.