II Assemblea oberta municipals 2015

El passat 29 de març es féu, al Vendrell, la primera Assemblea Oberta encarada a definir el paper que el nucli local de la CUP ha de jugar a les eleccions municipals de l'any vinent. Si bé alguns aspectes ja foren definits al llarg d'aquesta primera convocatòria, alguns punts no pogueren ser del tot perfilats, tant per la complexitat dels mateixos com per la manca de temps.

De manera més concreta, al llarg d'aquesta segona Assemblea Oberta volem marcar els criteris i les línies vermelles que la CUP del Vendrell haurà d'adoptar a l'hora de parlar amb altres formacions polítiques i organitzacions per tal de formar una possible coalició electoral. Pensem que aquest és un punt important a l'hora de perfilar la candidatura, amb la qual cosa hem considerat oportú posar aquest debat sobre la taula.

Agafant algunes de les idees que es varen plantejar al llarg de la passada Assemblea Oberta, així com d'altres que han sorgit del propi nucli de la CUP El Vendrell, hem elaborat un primer esbós de criteris que volem prendre com a punt de partida del debat. Com és obvi, aquest primer recull d'idees pot ser modificada o suprimit, simplement és un punt de partida des d'on començar l'intercanvi d'idees.

PROPOSTA DE DIRECTRIUS

-No pactar ni fer coalicions amb partits que estiguin al govern: entenem que una candidatura alternativa no pot pactar amb aquelles formacions que han estat responsables del procés de degradació del municipi i no aporten solucions a les problemàtiques d'aquest.

-Possibilitat de pactar únicament amb formacions amb les quals s'hagi desenvolupat un treball previ: considerem que és imprescindible que es generin sinergies i dinàmiques de treball comunes entre les organitzacions de la candidatura, no entenem aquesta com una eina merament electoralista.

-Necessitat de projectes de ciutat similars: fonamental a l'hora de desenvolupar un programa comú i treballar conjuntament cap a una mateixa direcció.

-Respectar el dret a l'autodeterminació dels Països Catalans: no podem concebre cap mena d'acord amb formacions que no assumeixin el dret a l'autodeterminació dels pobles, ja que el reconeixement d'aquest és part de la mateixa essència de la CUP.

-Obrir la candidatura no únicament a partits, sinó a col•lectius de naturalesa diversa i persones a títol individual: el procés d'Unitat Popular ha de comptar amb la implicació del màxim nombre de persones possible, sense la veu de tots aquells que vulguin canviar la realitat de la nostra terra, aquest projecte no tindria sentit.

-No renunciar al funcionament assembleari: ja que l'entenem com aquell que pot oferir el màxim grau de participació i democràcia interna.

- Crear una Taula de Participació Popular, com a eina de coordinació entre del grup municipal i el carrer. En aquesta Taula i participarien els regidors o regidores, representants de les formacions polítiques que formin part de la possible coalició o que d’alguna manera li donin suport, així com de persones a títol individual. Per un costat servirà per decidir els posicionament del grup municipals respecte els diferents punts que s’hagin de tractar a nivell municipal, per fer arribar la informació del consistori al carrer i del carrer al consistori, com a generadora de propostes i iniciatives, etc...