La CUP critica el nomenament de Mossèn Barenys com a Fill Adoptiu del Vendrell

La candidatura independentista ha lamentat el nomenament de Mossèny Josep M. Barenys, com a Fill Adoptiu del Vendrell, tant per les formes, com pel que representa.

Josep Maria Barenys, nascut a Maspujols, ha estat rector de la parròquia del Vendrell des de l'any 1963. El passat 6 d'octubre, i amb els vots favorables de tots els partits polítics amb representació al consistori (CiU, PSC, PxC, PP i ERC), el Ple de l'Ajuntament del Vendrell va aprovar nomenar-lo Fill Adoptiu.

El passat dimarts 11 d'octubre, la sala de plens del consistori acollia l'acte, on el senyor Barenys recollia la insígnia d'or de la vila, així com el títol honorífic, de mans de l'alcalde.

Per una banda, la CUP del Vendrell critica que es faci un reconeixement públic d'aquest tipus al representant d'una institució religiosa, sigui quina sigui aquesta, trencant el principi de laïcitat que hauria d'imperar dins de qualsevol institució púbica.

Per altra banda, la candidatura vendrellenca lamenta la poca transparència del procés, ja que ni tan sols el punt va ser debatut durant el Ple i que, per tant, es desconeixen motius pels quals els partits amb representació hi van votar a favor. En aquest sentit la CUP reclama al consistori una democratització dels sistemes de reconeixements públics a les persones, tal com ja ho feia al seu programa electoral.

A més a més, l'organització municipalista considera que altres persones de la vila, del món de la cultura, l'ensenyament i altres àmbits, es mereixen molt més aquest tipus de reconeixement, que una persona que únicament ha servit a una petita part de la societat vendrellenca i que únicament ha treballat en interès de la seva institució, l'Església Catòlica.