La CUP del Vendrell demana als partits de l'Ajuntament que votin a favor de l'adhesió a l'Associació de Municipis per la Independència

Durant el ple municipal que es celebrarà demà dimarts, dia 31 de gener a les 16:30h, la coalició Junts pel Vendrell presentarà una moció per tal de promoure l’adhesió del Vendrell a l’Associació de Municipis per la Independència. Es tracta d’una organització destinada a generar un espai ampli de debat des d’on es puguin desenvolupar i coordinar iniciatives legals i cíviques destinades a fomentar l’exercici del dret a l’autodeterminació de Catalunya.

Des de la CUP del Vendrell animem als diversos grups municipals que compten amb representació al consistori a recolzar la incorporació del nostre municipi a l’esmentada associació. Entenem que la defensa dels drets nacionals del nostre país ha de ser una de les prioritats de les institucions polítiques catalanes i, en aquest sentit, la construcció d’un teixit municipalista extens i fort pot esdevenir una eina molt efectiva.

No obstant, tot i el nostre suport a l’adhesió del municipi, també hem de recordar que Municipis per la Independència és una organització sorgida d’una moció presentada per Convergència i Unió al ple de Vic. Aquest fet, juntament amb la incorporació d’un nombre important de municipis governats per CiU ens obliga a manifestar algunes reticències envers l’efectivitat i operativitat real de l’associació. A més, als estatuts de Municipis per la Independència es fa referència, de manera gairebé exclusiva, al territori del principat, mutilant així la integritat territorial dels Països Catalans.

També ens agradaria recordar a Junts pel Vendrell que la lluita per la independència s’ha de desenvolupar dia a dia i de manera coherent. De res serveix presentar una moció al ple de l’ajuntament si aquesta no ve acompanyada del treball diari i de l’aplicació pràctica d’un ideari polític ferm i ben estructurat. En aquest sentit, considerem que Junts pel Vendrell haurà de ser responsable amb els seus plantejaments polítics i conseqüent amb els resultats de la votació , revisant, en el cas que la moció sigui rebutjada, les relacions amb la resta de socis de govern.