La CUP del Vendrell demana el cessament immediat de l'interventor municipal

La CUP del Vendrell és la impulsora, conjuntament amb ICV-EUiA, PSC i ERC, d’un manifest conjunt “per tal de demanar a l’actual alcalde del Vendrell, Benet Jané, que actuï i cessi a l’interventor accidental del Vendrell, el senyor Ferran Hinojo”. Tal com recorda el manifest, sota el títol “Manifest per la dignitat del Vendrell”, “aquesta persona ha estat condemnada per un delicte d’abús sexual a una noia menor d’edat, fet que es va produir a les dependències municipals”. (...)

Segons el manifest "en ple segle XXI no podem tolerar que la violència contra les dones sigui present a la nostra vila i molt menys a l'ajuntament del nostre municipi, que és casa de totes i tots. L'alcalde i l'equip de govern són els primers que haurien de vetllar per mantenir l'ètica en totes les seves accions i predicar sempre amb l'exemple".

Rubén Suan, portaveu de la CUP vendrellenca, va declarar que "per la CUP és vergonyós i incomprensible que una persona que ha estat condemnada per assetjar sexualment una menor d'edat encara continuï sent l'interventor municipal", afegint que "últimament, aquest tipus de fets, només puguin passar al nostre ajuntament". Per concloure va dir que "ens preocupa la manca de principis i escrúpols que el senyor Benet Jané està mostrant als darrers anys que, tant és capaç de mantenir com a interventor municipal a un assetjador sexual, o governar gràcies al suport de quatre regidors d'un partit racista i d'extrema dreta. Per nosaltres a la política no tot s'hi val i exigim a l'alcalde de la nostra vila que cessi immediatament al senyor Hinojo com a única sortida digna que li queda".

Durant el proper mes es realitzarà una campanya conjunta de recollida de signatures, per tal d’aplegar el suport popular en contra de la decisió de l’alcalde vendrellenc de mantenir Hinojo al seu càrrec. D’aquesta manera “busquem pressionar el senyor Benet Jané per tal que es faci enrere en la seva decisió”. Per altra banda, des de la CUP ja s’anuncia que “no descartem altres tipus de mobilitzacions i actuacions en funció de com evolucioni la situació.