La CUP del Vendrell demana una audiència pública sobre l'incendi de COSBAPSA

Sol·licita que es convoqui, en un termini de dos mesos, i que hi compareguin els regidors de medi ambient i gestió de residus per tal de conèixer quines van ser les gestions realitzades abans, durant i amb posterioritat als fets.

Des de la CUP del Vendrell considerem l’incendi de la planta de residus de COSBAPSA, iniciat el passat 22 de desembre i no extingit fins el 16 gener, com l’incident més greu pel que fa a la perillositat per a la salut de les persones i a l’agressió al medi ambient que s’ha produït en el nostre municipi en les últimes dècades.

Tanmateix, i passades unes quantes setmanes dels fets, creiem que es mantenen moltes incògnites. Des de la nostra formació sempre hem defensat que la transparència ha de ser un dels pilars del funcionament de qualsevol administració, de la mateixa manera que és un dret democràtic dels ciutadans tenir accés a la informació bàsica del seu Ajuntament.

És per això que hem demanat per escrit, al senyor Benet Jané, alcalde del Vendrell, que en el termini de dos mesos es convoqui una Audiència Pública, amb la compareixença, com a mínim, dels regidors de medi ambient i de gestió de residus, per tal de donar les pertinents explicacions. Creiem que tothom té dret a saber quines van ser les gestions realitzades pel nostre ajuntament, abans, durant i amb posterioritat als fets.

Des de l'Ajuntament s'hauria de garantir l'espai, la publicitat i l'accessibilitat per assegurar la màxima assistència entres els vendrellencs i vendrellenques que així ho vulguin.

Durant l'acte, a part de l'espai per tal que l'equip de govern, en persona dels regidors abans esmentats, realitzi les seves explicacions, deixi espai suficient per a un nombre mínim d'intervencions des del públic, i que aquestes paraules es donin seguint un criteri clar i públic.