La CUP del Vendrell fa una crida a la mobilització, els propers 20 i 21 d'octubre, contra la X Jornada Gresol

La candidatura independentista, l'Assemblea d'Indignats del Baix Penedès, l'Assemblea de Joves de Calafell, el Col·lectiu la Trinxera, la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca del Baix Penedès, Unitat Contra el Feixisme i el Racisme del Garraf i la CGT del Baix Penedès, convoquen activitats i mobilitzacions alternatives.

El proper 21 d'octubre es celebrarà als barris marítims del Vendrell, sota el títol “L'empresari: instrument de la reactivació econòmica”, la desena jornada de la Fundació Gresol.

La jornada comptarà amb la presència de destacades figures de la classe política, empresarial i sindical i els actes es realitzaran a l'Auditori Pau Casals i al Pavelló Esportiu de Santa Maria del Mar.

La inauguració anirà a càrrec d'Artur Mas, president de la Generalitat, Benet Jané, alcalde del Vendrell, Albert Abelló, president de la Cambra de Comerç de Tarragona i Antoni Pont, president de la Fundació Gresol.

A la primera taula de treball, sota el títol “Factors de competitivitat empresarial”, hi participaran Salvador Alemany, president d'Abertis, Ricard Fornesa, president de VidaCaixa Grup, Albert Martínez, director d'Agbar Catalunya i Josep Maria Rovira, director general d'Endesa Catalunya.

La segona taula, anomenada “Debat sobre els drets i deures laborals en temps de crisis”, comptarà amb la participació de Josep Maria Álvarez i Joan Carles Gallego, secretaris generals d'UGT i CCOO a Catalunya, Joaquim Gay de Montellà, president de Foment del Treball i Josep González, president de PIMEC i estarà presidida per Francesc Xavier Mena, conseller d'Empresa i Ocupació de la Generalitat.

A les 14h, i ja a Santa Maria del Mar, es realitzarà un vermut-col·loqui amb la participació de Mariano Rajoy, candidat del PP a les properes eleccions generals. Després del dinar hi haurà un nou col·loqui amb la participació de Josep Antoni Duran i Lleida, candidat de CiU als comicis generals. La clausura anirà a càrrec de Josep Poble, president de la Diputació de Tarragona.

Aquesta jornada, doncs, comptarà amb representants d'aquells i aquelles que han provocat l'actual crisi, d'aquells i aquells que defensen els interessos d'un pocs per sobre dels de la majoria, retallant de forma continuada drets essencials als treballadors i treballadores.

És per aquest motiu que la CUP del Vendrell participa en l'organització d'activitats i mobilitzacions alternatives, conjuntament amb l'Assemblea d'Indignats del Baix Penedès, l'Assemblea de Joves de Calafell, el Col·lectiu la Trinxera, la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca del Baix Penedès, Unitat Contra el Feixisme i el Racisme del Garraf i la CGT del Baix Penedès. Volem expressar la protesta per aquest acte i tot allò que representen els seus participants.

S'han convocat les següents activitats:

Dijous 20

Acampada a la platja del port de Coma-ruga (Pl. Germans Trillas).

19h. Taula debat sobre les retallades sanitàries a Catalunya.

20h. Xerrada a càrrec d'Unitat Contra el Feixisme i Racisme.

21h. Xerrada a càrrec d'Enric Duran.

22h. Assemblea general.

Tots els actes es faran a la zona d'acampada.

Divendres 21

12h. Concentració i Manifestació “Contra el monòleg del poder, el poble parla!”. Inici a la Pl. Germans Trillas, al costat de la zona d'acampada.

17h. Xerrada a càrrec de membres del Seminari Taifa, seminari d'economia crítica.