La CUP participa a la concentració en suport a Palestina

L'Assemblea local de la CUP va donar suport a la concentració, convocada pel Col·lectiu la Trinxera, en suport a Palestina i contra l'atac israelià.

La CUP del Vendrell va participar, el passat dimecres 2 de juny, a la concentració en suport a Palestina i de rebuig de l'atac israelià contra els vaixells de la "Flota per la llibertat", que transportava més de 10.000 tones d'ajuda humànitaria a Gaza. (...)

L'acte, que estava convocat pel Col·lectiu la Trinxera, va consistir en una concentració a la Plaça Vella del Vendrell que va començar a les 19'30 h i que es va allargar durant uns 20 minuts. Per finalitzar l'acte, Olga Tobal, en nom del Col·lectiu la Trinxera i membre de la CUP del Vendrell, va llegir el següent manifest unitari:

"Front a l'atac per part de l'exèrcit israelià contra els membres de la flota d'ajut humanitari, en missió pacífica de resistència civil, que pretenia trencar el setge de Gaza, denunciem i condemnem les greus violacions del Dret Internacional, dels drets humans i del Dret internacional humanitari que, un cop més, ha comés  i ha ordenat cometre el govern israelià.

Més enllà que l'abordatge s'hagi comès en aigües internacionals o dins de l'espai marí palestí, controlat per Israel, l'ús desproporcionat de la força armada contra la població civil, interna o internacional, suposa una flagrant violació del Dret Internacional.

Instem a que es produeixi un clar pronunciament de les autoritats polítiques internacionals, de l'Estat espanyol i de Catalunya contra aquest nou menyspreu de les autoritats israelianes cap al principi del respecte de la dignitat humana. Recordem que el silenci equival a complicitat. Esperem que els nostres polítics estiguin a l'alçada dels valors de la dignitat humana i condemnin aquesta situació que ha costat la vida i ha ocasionat un gran nombre de ferits a activistes internacionals i no es quedin en silenci com va passar durant l'Operació Plom Fos, en la que varen morir més de 1.300 palestins".