PxC pressiona CiU del Vendrell perquè no presenti mocions de la CUP

A finals d’octubre, i tal com havíem anunciat públicament, la CUP del Vendrell vam presentar tres mocions a l’Ajuntament del Vendrell per tal que l’equip de govern del nostre consistori, les presentés en el nostre nom al següent Ple municipal. Al no tenir representació, la CUP no podem presentar mocions de forma directa i aquesta pràctica, ja l’havíem realitzat amb anterioritat sense cap tipus de problema. Tanmateix, altres partits sense representació com ICV-EUiA, i organitzacions vàries, han fet servir aquest mecanisme en multitud d’ocasions. (...)

Cal recordar, que de les tres mocions presentades, una demanava la retirada de la simbologia franquista del municipi, una altra era per afavorir la participació ciutadana als plens i l'última per aprovar una Ordenança Reguladora de les Iniciatives Populars.

Fa uns dies va arribar a les nostres mans un comunicat de premsa de la ultradretana Plataforma per Catalunya (PxC), que reproduirem íntegrament durant aquesta setmana. En aquest comunicat bàsicament anunciaven què, en el cas de Convergència i Unió presentés mocions nostres al Ple del consistori, els quatre regidors de PxC presents a l'Ajuntament abandonarien la sessió plenària. A més a més, el text anava acompanyat d'un seguit d'insults i difamacions cap als membres de la CUP.

S'ha de recordar també que fa tot just uns pocs dies, es va fer públic el text d'una entrevista a Josep Anglada (amb àudio inclòs), president de PxC, on reconeixia l'existència d'un "pacte sota mà" entre CiU i PxC a l'Ajuntament del Vendrell.

Avui, dilluns 30 de novembre, a les 9 del matí s'ha celebrat ple ordinari de l'Ajuntament on hem pogut comprovar que aquest pacte de govern CiU-PxC funciona a la perfecció ja que, finalment i després de les pressions, no s'han inclòs les nostres mocions. Des de la CUP del Vendrell avui només direm que considerem que amb aquesta actitud els covergents vendrellencs han acabat de traspassar la línia que separa treballar pels interessos col·lectius dels vendrellencs i vendrellenques a treballar pels seus interessos personals i de partit. Creiem que les nostres mocions només podien servir per millorar la vida del nostre municipi però ells s'estimen deixar de banda aquest factor, per únicament seguir les directrius de quatre regidors d'un partit xenòfob i feixista.

Demà dia 1 de desembre, la CUP del Vendrell realitzarà una roda de premsa on farem pública la nostra posició davant aquesta situació.