Una moció de la CUP obligarà a l'Ajuntament del Vendrell a retirar tota la simbologia franquista

Una moció presentada per la CUP del Vendrell, i aprovada amb els vots a favor de PSC, CiU, PP i ERC, obligarà a l'Ajuntament del Vendrell ha realitzar un inventari exhaustiu, en un termini de sis mesos, de tots els símbols i vestigis de la dictadura franquista, que encara existeixen al municipi. Un cop realitzat el inventari el consistori haurà de realitzar la retirada d'aquests símbols, així com substituir els noms dels carrers que continguin noms de persones o entitats relacionades amb el franquisme o altres períodes dictatorials. (...)

L'aprovació d'aquesta moció de la CUP obre la porta a la retirada de la placa que, des de fa tants i tants anys, presideix una de les parets de les conegudes com a "cases barates", a la cruïlla de la carretera de Valls amb la carretera de Santa Oliva.

Els membres de la CUP vendrellenca s'han mostrat "contents i orgullosos de l'aprovació d'aquesta moció. Fa gairebé dos anys que lluitem per tal que s'aprovi i, per nosaltres, la retirada de la simbologia franquista que encara existeix al municipi és una forma de fer justícia i homenatjar a tots aquells vendrellencs i vendrellenques que van patir la repressió del règim franquista". També han criticat "la passivitat dels agents polítics existents al nostre municipi que durant anys i anys no han fet res de res, deixant palesa una indeiferència total a la persència d'aquest tipus de símbols al nostre municipi".

Tanmateix han deixat clar que "per nosaltres aquesta lluita encara no ha acabat. Volem que tothom tingui clar que des de la CUP del Vendrell estarem vigilants per tal que aquesta moció no es quedi en paper mullat i supervisarem que, el nostre Ajuntament, compleixi el termini de sis mesos que estableix el text".

Durant la votació del punt, els quatre regidors de la ultradretana Plataforma per Catalunya, es van negar a participar en la votació de la mateixa. S'ha de recordar que anteriorment la CUP del Vendrell ja havia presentat aquesta moció amb anterioritat i que les amenaces dels quatre regidors extremistes, d'abandonar el Ple en cas que s'entrés la moció a l'ordre del dia, va provocar que l'alcalde Benet Jané la retirés del mateix, evitant així la seva aprovació. En aquesta ocasió, l'acord de la CUP i el PSC per tal que aquests últims la presentessin al Ple, va evitar el boicot de PxC i propiciar el debat del text.

Segons Rubén Suan, un dels portaveus de la CUP Vendrellenca "tenim molt clar que el que Plataforma per Catalunya buscava, evitant anteriorment la inclusió a l'ordre del dia de la moció i, en aquesta ocasió, negant-se a participar en la seva votació, era únicament evitar posicionar-se sobre el tema. No hem d'oblidar el tarannà ultradretà de PxC, els seus vincles amb organitzacions d'extrema dreta com España 2000 i els orígens franquistes del seu president Josep Anglada. Estàvem convençuts que PxC mai votaria a favor de retirar cao tipus de simbologia relacionada amb el règim franquista i han buscat una excusa com qualsevol altra per tal de no haver de quedar retratats davant de tota la societat vendrellenca".

Durant el mateix Ple no va prosperar una altra moció presentada per la CUP que tractava sobre la participació en els Plens, ja que va comptar amb els nou vots en contra de CiU i PP i els vuit a favor de PSC i ERC. El text establia una sèrie de punts per tal d'afavorir l'assistència de la ciutadania als plens municipals, com una major publicitat dels ordres del dia dels Plens i els seus continguts, que aquests es celebressin en hores més adequades per assegurar una major assistència, etcètera.

Per la CUP "és imcomprensible que CiU i el PP votin en contra d'una moció que només busca potenciar la participació als plens dels vendrellencs i vendrellenques i que després s'omplin la boca parlant de la participació ciutadana. La realitat és que eñ senyor Benet Jané no vol que la gent del poble sàpiga què passa als Plens i és per això que, entre altres coses, els celebra a les 9 del matí. El nostre alcalde voldria a la gent del Vendrell sorda, muda i cega".