Valoració de la CUP del Vendrell sobre la situació educativa del municipi

En la mateixa línia d’accions empreses per la Generalitat de Catalunya a la nostra Vila aquest gener, cal destacar la mal anomenada fusió de l’escola Marta Mata i el projecte d’institut-escola dels Còdols. Aquesta fusió, que no deixa de ser l’eliminació d’una escola, provocarà l’extinció del projecte institut-escola que suposava una continuïtat educativa per als alumnes en un mateix ambient fins als 16 anys, cosa que afavoria la seva maduresa educativa i personal. A més a més el projecte de l'edifici nou és el mateix que el d'abans de la fusió, per tant, es preveu que quedarà petit per acollir l’ensenyament de totes les línies. L'Ajuntament afirma que s’estudiaran solucions però quan arribi el moment. Des de la CUP Vendrell reclamem solucions immediates, ara que encara no s’ha començat la construcció de l’edifici, per evitar la reutilització del actuals barracons dels Còdols quan arribi el moment o per evitar ampliar ràtio als altres centres educatius que ja estan sobrecarregats d’alumnat.

Des de l’àmbit de la inserció laboral, l’equip de govern ha mostrat la voluntat d’implantar 2 línies de PQPI com a mesura pal·liativa per fer front al 40% de fracàs escolar dels joves de Vendrell. Des de la CUP ens preguntem si els nous cursos de PQPI inclouen el mòdul C voluntari que possibilita l’obtenció del graduat d’ESO i sobretot ens preguntem què passarà si la Generalitat no atorga la subvenció pertinent i quina mesura es prendrà en aquesta situació. Per això demanen que l’Ajuntament es comprometi a prioritzar aquest servei i, en cas de no rebre la subvenció, organitzi PQPI propis. Perquè en cas contrari, on són aquests joves? Què fan durant el dia? Quin present i futur els espera?

Per finalitzar no podem deixar de banda les nostres felicitacions a diferents projectes educatius de la nostra vila, com ara la comunitat d’aprenentatge de l’Àngel Guimerà que compleix 5 anys d’existència. Creiem que és un model educatiu molt beneficiós, tant per als alumnes i la comunitat educativa com per a la societat, ja que tendeix a superar les desigualtats socials i promociona l’èxit escolar. Així mateix, animem la resta d’escoles del Vendrell a sumar-se a un projecte educatiu en aquesta línia, així com també els instituts.

Altres iniciatives que voldríem valorar positivament són el projecte SOM-HI i la Flash Mob del centre Teresina Martorell.

Des de la CUP de el Vendrell també mostrem el nostre suport a les assemblees de professors que preparen mobilitzacions contra les retallades i animem a tots els centres educatius, així com a la ciutadania en general, a sumar-se als moviments reivindicatius que van iniciar-se el 19 de gener a Tarragona contra l’actual situació educativa i social en general.